Meanwhile in Painting

A Magyar Képzőművészeti Egyetem Kortárs Művészetelméleti és Kurátori Ismeretek mesterszakos hallgatóinak diplomaprojektje

Budapest Galéria

1036 Budapest, Lajos utca 158.

2018. május 12 – június 3.

Megnyitó: 2018. május 11., (péntek) 18:00

Kiállító művészek:

Batykó Róbert
Keresztesi Botond
Kristóf Gábor
Nemes Márton
Sági Gyula
Süveges Rita
Szinyova Gergő
Tivadar Andrea

Kurátorok:

Balázs Barnabás
Csóka Heléna
Kollár Dalma Eszter
Marton Zita

Konzulens:

Fehér Dávid

Megnyitja:

Fenyvesi Áron

A Budapest Galéria ünnepi nyitva tartása:

2018. május 20-án, Pünkösd vasárnap- NYITVA

2018. május 21-én, Pünkösd hétfő- ZÁRVA

2018. május 22-én, kedd- NYITVA

A Meanwhile in… mémek a közösségi médiában keringő szöveges-képes tartalmak speciális típusát alkotják, melyek alapjául a tömegmédia által megszokottnak tekintett mintáktól eltérő, általában marginális helyzetű országok vagy szubkultúrák megdöbbentő, vicces vagy abszurd eseményeiről készült fotók szolgálnak. A Meanwhile in Painting cím – azon túl, hogy utalás a mémkultúra térhódítására és a technológiailag fejlett, hálózati korban való létezésre – egy konkrét kérdésfelvetést is megfogalmaz: vajon maga a festészet, a festészeti szcéna is felfogható egy olyan „országnak”, amely a környezetétől elzártan, konzerváltan működik?

A Meanwhile in Painting című több részből álló művészeti projekt a kortárs magyar festészeti színtér aktuális kérdéseivel foglalkozik. Ennek egyik része a Budapest Galériában megrendezendő kiállítás, mely olyan Y generációs – ún. „emerging” (feltörekvő) – festők és a festészet médiumára reflektáló művészek munkáit mutatja be, akiknek alkotói gyakorlatában meghatározó szerepet játszik a technológiai fejlődés, a hálózati kultúra terjedése és a poszt-digitális vizualitás. A tárlat többek között olyan kérdésekre keres válaszokat, hogy vajon miként hatnak a festészetre az ipari képelőállítás technológiái, vagy a digitális kijelzők egyre erősödő dominanciája?

A kiállításnak több nagyszabású nemzetközi referenciája is van, ezek közül fontos kiemelni a bécsi Mumok Painting 2.0: Expression in the Information Age és a Tate Modern Painting after Technology című összeállítását.

A Meanwhile in Painting másik részét képező interjúsorozatot elsőként egy nyilvános vetítésen, majd a projekt weboldalán tekinthetik meg az érdeklődők, a kiállítás dokumentációja és a hozzá kapcsolódó szövegek mellett.

Batykó Róbert

Transform, 2017, olaj, vászon, 145 × 180cm

Szinyova Gergő

Cím nélkül (Ismeretlen), 2018, akril, vászon, 120 × 90 cm

Kristóf Gábor

Heidi Composition of 3 (2 standards) II., 2017, 93,2 × 69cm, ofszet nyomóköpeny

Keresztesi Botond

Male Bitch, 100 × 100cm, akril, vászon, 2015

ket-240x156
balatonballon-240x166
praktiker-670x166
scientist-192x240